"All this he saw, for one moment breathless and intense, vivid on the morning sky; and still, as he looked, he lived; and still, as he lived, he wondered."

LEGO® SERIOUS PLAY® – Identifica le tue aspirazioni

20-21 gennaio 2020: venite in Forma Mentis Training Center a giocare con il LEGO?

Nel mio lavoro ho la fortuna di parlare con tantissime persone e molti di voi mi hanno onorato, negli anni, della loro confidenza. Tra le domande che ricevo più spesso, la più pressante è sicuramente quella sul futuro professionale, sulle possibilità di un cambio di carriera, di un’evoluzione, su come scegliere un percorso di formazione. Ho bevuto birre con molti di voi e spero di poterlo continuare a fare in futuro.

In occasione dell’avvio di Clex Academy, con Luigi Santapaga abbiamo deciso di offrire due sessioni di orientamento professionale, che si terranno

  • il 20 gennaio dalle 14:00 alle 18:00;
  • il 21 gennaio dalle 9:00 alle 13:00.

Un workshop facilitato con il metodo LEGO® SERIOUS PLAY® in cui vi guiderò alla costruzione della vostra identità professionale oggi e alla costruzione delle aspirazioni per l’immediato futuro. Ragioneremo insieme su come far sì che l’una si trasformi nell’altra. Se avete già partecipato a un workshop del genere, sapete perché è un’occasione imperdibile. Se non l’avete mai fatto, non lasciatevi scappare quest’occasione.

Un workshop di #innovazione utile per tutti: studenti, liberi professionisti e imprese.
Una delle difficoltà che spesso incontriamo è la mancanza di una visione a lungo termine. Questo workshop si pone l’obiettivo di generare una maggior chiarezza sulla propria identità attuale, oltre alla costruzione di una visione strategica per il futuro.
Parlare di innovazione, digitalizzazione e nuove tecnologie è semplice, ma non tutte le soluzioni sono adatte per ogni circostanza e il cambiamento deve scaturire da una necessità, per avere successo.
L’innovazione è quel ponte tra l’identità attuale e le aspirazioni per il domani.

Il workshop è gratuito ma i posti sono limitati: potete iscrivervi a questo link.

LSP_Workshop

 

Pride Month

Pride Month 2025 – Art of the Day

The Noble Knight: Gender Ambiguity and Queer Aesthetics in the Portrait of Doña Catalina de Erauso Known as “La Monja Alférez” (The Lieutenant Nun), Catalina de Erauso defied every expectation of early modern gender and class. Fleeing a convent in his teens, assumed male identity,

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025 – Story of the Day

Veiled in Wit: Queer Subtext and Gender Play in The Heptameron Often dubbed “the French Decameron,” The Heptameron is a collection of 72 stories told by a group of noble travellers, written by Marguerite Queen of Navarre, sister to King Francis I, and one of

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025 – Words of the Day

Not by Nature, but by Habit: Christine de Pizan and the Complexity of Gender Roles “If it were customary to send little girls to school and teach them the same subjects as boys are taught, they would learn just as well… Not because they are

Read More »
Share on LinkedIn
Throw on Reddit
Roll on Tumblr
Mail it
No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

RELATED POSTS

Pride Month 2025 – Art of the Day

The Noble Knight: Gender Ambiguity and Queer Aesthetics in the Portrait of Doña Catalina de Erauso Known as “La Monja Alférez” (The Lieutenant Nun), Catalina de Erauso defied every expectation of early modern gender and class. Fleeing a convent in his teens, assumed male identity,

Read More

Pride Month 2025 – Story of the Day

Veiled in Wit: Queer Subtext and Gender Play in The Heptameron Often dubbed “the French Decameron,” The Heptameron is a collection of 72 stories told by a group of noble travellers, written by Marguerite Queen of Navarre, sister to King Francis I, and one of

Read More

Pride Month 2025 – Words of the Day

Not by Nature, but by Habit: Christine de Pizan and the Complexity of Gender Roles “If it were customary to send little girls to school and teach them the same subjects as boys are taught, they would learn just as well… Not because they are

Read More