"All this he saw, for one moment breathless and intense, vivid on the morning sky; and still, as he looked, he lived; and still, as he lived, he wondered."

Fantastici Quattro #276

black panther civil war

Crimini di guerra #2 e #3 (War Crimes #2  e #3 da Black Panther v.4 #24 e #25 del marzo e dell’aprile 2007). Ehi, Hudlin perde colpi? Non so decidere se questa storia, praticamente il motivo per cui compro la testata, mi sia piaciuta o meno. Il taglio politico continua a funzionare, ma il dialogo tra Ororo e Tony mi è sembrato un po’ troppo meccanico. Buona invece la costruzione del rapporto con Reed da una parte e Sue dall’altra, nel nuovo compromesso scenario. Al contrario, lo scontro tra la dea della tempesta e la magra imitazione del dio del tuono regge bene fino ad un certo punto, compresa l’intromissione di Sue e l’impulso elettromagnetico, ovvero fino all’entrata in scena di Ercole. La conclusione fuori campo e il tono dei commenti, nonché le espressioni delle due donne, mi è sembrato abbastanza fuori luogo, fuori registro, fuori di testa. A parte questo, i disegni di To & Turnbull non sono esattamente il mio genere ma mi piace la costruzione delle tavole: quelle in cui Ororo e Falcon volano speculari, ad esempio, o l’ultima tavola con “non valicare” in primo piano e oltre la coppia. Una discreta conclusione, insomma, ma un po’ al di sotto delle mie aspettative.

Dai, Suzie, non farti pregare (C’mon, Suzie, don’t leave us hangin’ da Fantastic Four v.3 #543 del gennaio 2007). Altra storia che mi ha suscitato apprezzamenti altalenanti. Se la sezione del dialogo tra Reed e Sue è veramente intensa e ben fatta, ho trovato la parte di Ben e Johnny di fronte alla televisione un po’ troppo destinata ad aficionados per i miei gusti. A questo ha contribuito la costruzione delle tavole, decisamente una noia mortale. Speriamo che migliori.
Ultima nota: solo io trovo che la linea editoriale di Guidi sia invasina e fastidiosa?

books and literature

Werewolves Wednesday: The Wolf-Leader (19)

A werewolf story by Alexandre Dumas père. Chapter XIX: The Dead and the Living At the same moment that the trembling soul of the young Baron passed away, Thibault, awaking as if from an agitated sleep full of terrible dreams, sat up in his bed. He

Read More »
architecture, engineering and construction

From Labyrinths to Trees: How Narrative Shapes Our Idea of Data

Introduction: Stories We Tell About Data Before we ever store, query, or analyze it, we tell stories about data. Not with words, necessarily, but with structures. With paths, branches, and webs. With ontologies and classification systems. With expeditions and search parties. Data — raw, abstract,

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025 – It’s a Wrap

We Were Always Here: on Memory, Erasure, and the Persistence of Queer History All month long, we have journeyed through scroll and scripture, painting and poetry, ruin and reliquary, gathering voices, gestures, glances that once defied the world to say: we have always loved differently.

Read More »
Share on LinkedIn
Throw on Reddit
Roll on Tumblr
Mail it
No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

RELATED POSTS

Werewolves Wednesday: The Wolf-Leader (19)

A werewolf story by Alexandre Dumas père. Chapter XIX: The Dead and the Living At the same moment that the trembling soul of the young Baron passed away, Thibault, awaking as if from an agitated sleep full of terrible dreams, sat up in his bed. He

Read More

From Labyrinths to Trees: How Narrative Shapes Our Idea of Data

Introduction: Stories We Tell About Data Before we ever store, query, or analyze it, we tell stories about data. Not with words, necessarily, but with structures. With paths, branches, and webs. With ontologies and classification systems. With expeditions and search parties. Data — raw, abstract,

Read More

Pride Month 2025 – It’s a Wrap

We Were Always Here: on Memory, Erasure, and the Persistence of Queer History All month long, we have journeyed through scroll and scripture, painting and poetry, ruin and reliquary, gathering voices, gestures, glances that once defied the world to say: we have always loved differently.

Read More