"All this he saw, for one moment breathless and intense, vivid on the morning sky; and still, as he looked, he lived; and still, as he lived, he wondered."

Wolverine #228 [1]

Trova Mystica! (Find Mystique #1, da Wolverine #62 dell’aprile 2008). Se c’è una cosa che non mi è piaciuta di Messiah Complex – e Galactus sa se c’è – è stato il comportamento completamente irrazionale di Mystica. Che si sia comportata da traditrice per salvare Rogue in fin di vita poteva anche essere uno spunto coerente. Ma che abbia progettato tutto, Pandemia compresa, seguendo una profezia di Destiny per recuperare il rapporto con la figlia, francamente, mi pare un po’ una vaccata. In ogni caso, questa storia di Jason Aaron (attivo anche su Ghost Rider oltre che su Wolvie) con disegni del decisamente mediocre Ron Garney già costumista (?) di Io sono Leggenda (disegni tra l’altro peggiorati dagli orrendi colori di Delgrado) non prende nemmeno le mosse da questo discutibile spunto. No. Abbiamo un Wolverine vendicatore solitario (nuovo, eh?) che viene mandato da Scott a uccidere Mystica, la traditrice. E Logan parte, ovviamente da solo, ovviamente in Afganistan di modo che nessuno se ne abbia a male se, incidentalmente, i due fanno esplodere qualche moschea piena di persone o sgozzano donne innocenti dopo averle pubblicamente disonorate. Via. Chi se ne frega? In fin dei conti sono musulmani.
In poche parole, una storia fino ad ora insulsa con un Logan piatto e banale. Il rapporto tra Wolverine e Raven è rimasto in sospeso da House of M, dove a quanto pare il loro più profondo desiderio era di essere amanti e a capo dello S.H.I.E.L.D. Se questo è il modo di gestirlo, stiamo freschi.
A domani la seconda parte della recensione.
Buonanotte!

architecture, engineering and construction

Diagrams: the power to tell a story (that might be fake)

I’m currently in Venice for the Architecture Biennale, and I stopped at the local Fondazione Prada for the current exhibition by AMO/OMA, more out of due diligence than anything. I confess I wasn’t expecting much. I was wrong, and I recommend this show to anybody

Read More »
architecture, engineering and construction

Projects Failing Forward

I already spoke about the value of failing fast on projects; it’s not anything I invented, and yet our mindset always shifts towards trying to avoid failure. We try to build bulletproof workflows. We have a failsafe in place for everything. We craft The One

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025: Story of the Day

Dressed in Double Truth: Visual Echoes of Elen de Céspedes Elen de Céspedes (c. 1545–after 1588) was born in Spain, assigned female at birth, and lived much of their adult life as a man. A former enslaved person and farmworker, they eventually became a licensed

Read More »
Share on LinkedIn
Throw on Reddit
Roll on Tumblr
Mail it
No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

RELATED POSTS

Diagrams: the power to tell a story (that might be fake)

I’m currently in Venice for the Architecture Biennale, and I stopped at the local Fondazione Prada for the current exhibition by AMO/OMA, more out of due diligence than anything. I confess I wasn’t expecting much. I was wrong, and I recommend this show to anybody

Read More

Projects Failing Forward

I already spoke about the value of failing fast on projects; it’s not anything I invented, and yet our mindset always shifts towards trying to avoid failure. We try to build bulletproof workflows. We have a failsafe in place for everything. We craft The One

Read More

Pride Month 2025: Story of the Day

Dressed in Double Truth: Visual Echoes of Elen de Céspedes Elen de Céspedes (c. 1545–after 1588) was born in Spain, assigned female at birth, and lived much of their adult life as a man. A former enslaved person and farmworker, they eventually became a licensed

Read More