"All this he saw, for one moment breathless and intense, vivid on the morning sky; and still, as he looked, he lived; and still, as he lived, he wondered."

MasterKeen 7: ci siamo quasi

Domani inizia il mese di BIM alla settima edizione del MasterKeen di Lecco e, dopo essermi presa una pausa dal modulo regolare per le classi 5 e 6 dello scorso semestre, ritorno a fare lezione a pieno regime.
Saranno quattro settimane quasi continuative (con brevissime pause il 4 giugno, in corrispondenza del Forma Mentis Innovaction Award 2019, e il 17 giugno in corrispondenza del convegno degli Authorized Training Center all’Autodesk University di Londra), con il maggior numero di studenti mai visti tutti insieme al master: ben 45 persone.

Dopo sei edizioni, si trattava di un modulo consolidato, con lezioni abbastanza oliate. L’uscita della ISO ha cambiato molto, nel nostro mondo, e quindi per questa settima edizione ho rinnovato completamente il materiale didattico. Nuove slide, nuove esercitazioni, nuova bibliografia. Con la salvaguadia di un’ultima porzione a scelta, il Juke Box, a partire dai consigli di lettura che già ho pubblicato. Ne è valsa la pena.

MK7_BIM20190611_CDE (1)

Perché nelle mie nuove slide c’è Banksy? Lo scopriranno solo i ragazzi del MasterKeen.

A partire da qualche momento della prossima settimana, su questo blog inizierò a pubblicare le mie vecchie lezioni, con slide e spiegazione di che cosa è diventato superato, nella speranza che possano essere utili anche ad altri. Questi più o meno saranno gli argomenti:

  • Usi del modello;
  • Level of Development;
  • Fasi di progetto;
  • Principi di classificazione;
  • Dynamo;
  • lettura di un Employer Information Requirements;
  • Esportazione in COBie;
  • Esportazione in IFC;
  • Clash Detection;
  • assistenza all’esecuzione di un BIM Execution Plan.

Alcuni di questi argomenti sono ancora presenti nel programma del MasterKeen, ma di tutti è stato necessario un update. Chi vuole una formazione aggiornata, può venire a trovarmi a Lecco: sono aperte le iscrizioni per l’ottava edizione del master, in partenza il 2 settembre.

Pride Month

Pride Month 2025 – Art of the Day

The Noble Knight: Gender Ambiguity and Queer Aesthetics in the Portrait of Doña Catalina de Erauso Known as “La Monja Alférez” (The Lieutenant Nun), Catalina de Erauso defied every expectation of early modern gender and class. Fleeing a convent in his teens, assumed male identity,

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025 – Story of the Day

Veiled in Wit: Queer Subtext and Gender Play in The Heptameron Often dubbed “the French Decameron,” The Heptameron is a collection of 72 stories told by a group of noble travellers, written by Marguerite Queen of Navarre, sister to King Francis I, and one of

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025 – Words of the Day

Not by Nature, but by Habit: Christine de Pizan and the Complexity of Gender Roles “If it were customary to send little girls to school and teach them the same subjects as boys are taught, they would learn just as well… Not because they are

Read More »
Share on LinkedIn
Throw on Reddit
Roll on Tumblr
Mail it
No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

RELATED POSTS

Pride Month 2025 – Art of the Day

The Noble Knight: Gender Ambiguity and Queer Aesthetics in the Portrait of Doña Catalina de Erauso Known as “La Monja Alférez” (The Lieutenant Nun), Catalina de Erauso defied every expectation of early modern gender and class. Fleeing a convent in his teens, assumed male identity,

Read More

Pride Month 2025 – Story of the Day

Veiled in Wit: Queer Subtext and Gender Play in The Heptameron Often dubbed “the French Decameron,” The Heptameron is a collection of 72 stories told by a group of noble travellers, written by Marguerite Queen of Navarre, sister to King Francis I, and one of

Read More

Pride Month 2025 – Words of the Day

Not by Nature, but by Habit: Christine de Pizan and the Complexity of Gender Roles “If it were customary to send little girls to school and teach them the same subjects as boys are taught, they would learn just as well… Not because they are

Read More