"All this he saw, for one moment breathless and intense, vivid on the morning sky; and still, as he looked, he lived; and still, as he lived, he wondered."

Drain

 

Tempo fa, avevo messo on-line qualcosa di Sana Takeda, disegnatrice nota più che altro per la sua pubblicità di Vogue Gioiello con Jean Grey, Ororo e Rogue come testimonial ma che alcuni di voi forse ricorderanno per aver illustrato l’episodio wakandiano di Divided we stand. Così, quando ho visto in fumetteria un’edizione Italy Comics di quello che pare essere uno dei suoi lavori più importanti, sono stata incuriosita abbastanza da prenderlo. Mai azione si rivelò più avventata.

Drain è una storia di vampiri, di una banalità tale che verrebbe voglia di mettersi ad urlare stracciandone selvaggiamente le pagine: Chinatsu è una ninja cui un vampiro ha ucciso l’intero clan e per questo, trasformata in vampiro a sua volta, lo cerca per avere la sua vendetta. Per riempire le pagine, la ex amante di Chinatsu, trasformata in vampiro anche lei, è ora amante di quello stesso vampiro. C’è tutto, dal vampiro uccisore di altri vampiri al vampiro che uccide solo i criminali, dall’amante respinta alla vittima che cerca la sua vendetta, fino alla sorellina morta la cui sola memoria è in grado di riscattare e bla bla bla. In fin dei conti, da un autore che ha avuto modo di regalarci perle come X-men Fairy Tales, che cosa volevo aspettarmi?
Di più, invece, mi aspettavo da Sana Takeda. I suoi colori sono splendidi, e a volte le sue vignette tradiscono un certo studio, ma in generale lo story-telling è talmente carente da rendere difficile da seguire persino una storia così lineare. Non la aiutano le scene di combattimento, che il suo modo di colorare trasforma in sequenze informi di turbinii neri e grigi.
Fatevi un favore: non compratelo.

Pride Month

Pride Month 2025 – Art of the Day

Saint Wilgefortis and the Bearded Woman of Lützen: Gender Miracles in Devotional Art A crucified female saint — dressed in noble garments, arms outstretched, and crowned with an improbable beard — stares out from the cross not in agony, but in defiant serenity. This is

Read More »
architecture, engineering and construction

Eyes of the City: a dive back into 2019

I know I’m overdue two important posts, one on the Biennale in Venice and one on the Triennale here in Milan, but I’m still digesting many of the things I saw over there. More importantly, I’m working around the concept of adaptive and responsive architecture

Read More »
Pride Month

Pride Month 2025 – Story of the Day

Christina of Sweden: The Queen Who Refused to Be a Woman Crowned queen at the age of six and ruling in her own right by eighteen, Christina of Sweden stood as one of the most enigmatic and transgressive monarchs of the 17th century — a

Read More »
Share on LinkedIn
Throw on Reddit
Roll on Tumblr
Mail it
No Comments

Post A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

RELATED POSTS

Pride Month 2025 – Art of the Day

Saint Wilgefortis and the Bearded Woman of Lützen: Gender Miracles in Devotional Art A crucified female saint — dressed in noble garments, arms outstretched, and crowned with an improbable beard — stares out from the cross not in agony, but in defiant serenity. This is

Read More

Eyes of the City: a dive back into 2019

I know I’m overdue two important posts, one on the Biennale in Venice and one on the Triennale here in Milan, but I’m still digesting many of the things I saw over there. More importantly, I’m working around the concept of adaptive and responsive architecture

Read More

Pride Month 2025 – Story of the Day

Christina of Sweden: The Queen Who Refused to Be a Woman Crowned queen at the age of six and ruling in her own right by eighteen, Christina of Sweden stood as one of the most enigmatic and transgressive monarchs of the 17th century — a

Read More